...بنده اطلاع دارم امروز کسانی به نام تاجر پیدا شده‌اند که پول از عربستان و سفارت انگلستان می‌گیرند و خرج قمه زنی می‌کنند و به هیئاتی که قمه زنی کنند اهدا می‌کنند.

به مساجد اهل سنت بروید و با آن‌ها زندگی کنید. اهل سنت بدنه جامعه اسلامی و امانت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستند و ما باید آن‌ها را برای ظهور آماده کنیم و با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا سازیم و با معارف اهل بیت آشتی دهیم؛ چرا کاری می‌کنید که بدنه جامعه اسلامی از حسین بن علی (علیه السلام) جدا شود؟

برائت به سبک امام صادق ع/ آیت الله محسن اراکی

... افراد بی‌انصاف انقلابیون را متهم به این می‌کنند که اهل برائت نیستند، برائتی که آمریکا می‌خواهد ما اهل آن نیستیم؛ ما اهل برائتی هستیم که امام صادق (علیه السلام) تبیین کرده‌اند و فرمودند به مساجد اهل سنت بروید و با آن‌ها زندگی کنید. اهل سنت بدنه جامعه اسلامی و امانت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستند و ما باید آن‌ها را برای ظهور آماده کنیم و با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا سازیم و با معارف اهل بیت آشتی دهیم؛ چرا کاری می‌کنید که بدنه جامعه اسلامی از حسین بن علی (علیه السلام) جدا شود؟

 ...اگر شما راست می‌گویید شیعه هستید چرا یک مرتبه مشاهده نکردیم به جای قمه زنی، از معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) سخن بگویید.

...مگر امام صادق (علیه السلام) قمه می‌زد یا مراجع تقلید قمه زده‌اند؟ چرا اصرار دارید آن را پیشانی شیعه کنید؛ در دهه اول محرم چه کردند و ماهواره‌های انگلیسی دائم می‌گفتند در خیابان‌ها قمه بزنید.

...سامرا شهری است که اغلب ساکنان آن اهل سنت هستند سال هاست که همین اهل سنت از شیعیان پذیرایی می‌کنند، بزرگان نقل کرده‌اند فرد مداحی هرروز در سامرا روضه حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌خواند که پس از پیگیری با چند واسطه متوجه شدند فردی در سفارت انگلیس بانی این روضه خوانی بوده است.

...بنده اطلاع دارم امروز کسانی به نام تاجر پیدا شده‌اند که پول از عربستان و سفارت انگلستان می‌گیرند و خرج قمه زنی می‌کنند و به هیئاتی که قمه زنی کنند اهدا می‌کنند.

...امروز دشمنان می‌خواهند ایران را به سوریه تبدیل کنند و سنی‌های ایران را که در جنگ و انقلاب حضور داشتند، در نقاط مختلف کشور علیه شیعیان بکار بگیرند باید امروز هوشیار باشیم و بحث وحدتی که رهبری بر آن تاکید دارد‌‌ همان است که امام صادق (علیه السلام) گفته است. امام صادق (ع) با اهل سنت چه رفتار و کرداری داشتند که علمای آن‌ها پای منبر ایشان بودند؛ رهبری نیز می‌گوید همین گونه رفتار کنید و‌‌ همان سخنانی است که آیت الله العظمی بروجردی و مراجع راستین بر آن تاکید داشته‌اند.