عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد انواع ۴ گانه تحریم داخلی/ تحریم‌های داخلی بر خلاف تحریم‌های خارجی می‌تواند اقتصاد را فلج کند عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با برشمردن ۴ نوع تحریم داخلی گفت: دولت 3 سال برای رفع تحریم‌های خارجی مذاکره کرد در صورتی که تحریم‌های خارجی فقط 20 درصد کل تحریم‌ها هستند و 80 درصد تحریم‌ها داخلی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم اختتامیه تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی ضمن بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی با هویت اسلامی کشور ما گره خورده است و حالا که هجمه‌های بسیاری به این جریان شده است وجود لشکری آگاه و متخصص از مدرسین اقتصاد مقاومتی برای حمایت و اجرای این سیاست نیاز است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امروز در کشور با دو نوع تحریم مواجه هستیم، تشریح کرد: نوع اول همان تحریم‌های خارجی است که دشمنان ما باعث آن می‌شوند و هدف‌شان ناامید کردن مردم از انقلاب است که در واقعیت این تحریم‌ها قدرت فلج کردن معیشت مردم را ندارد؛ بلکه نوع دوم تحریم‌ها یعنی تحریم‌های داخلی است که می‌تواند منجر به زمین‌گیر شدن اقتصاد ایرانی بشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)درباره انواع تحریم‌های داخلی گفت: ابتدا به صورتی است که تولیدکنندگان داخلی مردم را تحریم می‌کنند به شکلی که از خدمات و تسهیلات بانکی و دولتی بهره می‌برند ولی محصول خدمات را در اختیار مردم نمی‌گذارند و در نوع دیگر تحریم داخلی مردم تولیدکنندگان داخلی را تحریم می‌کنند و از اجناس تولید داخل استفاده نمی‌کنند.

عبدالملکی افزود: می‌توان از انواع دیگر تحریم‌های داخلی به تحریم بانک برعلیه تولیدکننده و یا تحریم دولت علیه تحریم‌کنندگان اشاره کرد، به صورتی که مدیر دولتی به جای حل مشکلات مردم روبه فرافکنی و سیاسی کاری می‌آورد.

وی اضافه کرد: دولت 3 سال برای رفع تحریم‌های خارجی مذاکره کرد در صورتی که تحریم‌های خارجی فقط 20 درصد کل تحریم‌ها هستند و 80 درصد تحریم‌ها داخلی هستند.

این کارشناس اقتصادی در پایان تاکید کرد: تحریم‌های خارجی در صورت رفع شدن موجب فروش بیشتر نفت خام و واردات بیشتر می‌شود که دردی را از اقتصاد ما دوا نمی‌کند.

انتهای پیام/ک