ققنوس بی بال در اوج آسمان

سیاسی،فرهنگی،تاریخی ،مذهبی و اجتماعی

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

باز نویسی قسمت اول نامه 31نهج البلاغه

نامه به فرزندش امام حسن علیه السّلام وقتی از جنگ صفین باز می‏گشت و به سرزمین »حاضرین« رسیده بود در سال 38 هجری -

. 1 انسان و حوادث روزگار

از پدری فانی، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگی را پشت سر نهاده - که در سپری شدن دنیا چاره‏ای ندارد - مسکن گزیده در جایگاه گذشتگان، و کوچ کننده فردا، به فرزندی آزمند چیزی که به دست نمی‏آید، رونده راهی که به نیستی ختم می‏شود، در دنیا هدف بیماری‏ها، در گرو روزگار، و در تیررس مصائب، گرفتار دنیا، سودا کننده دنیای فریب کار، وام دار نابودی‏ها، اسیر مرگ، هم سوگند رنجها، هم نشین اندوه‏ها، آماج بلاها، به خاک در افتاده خواهش‏ها، و جانشین گذشتگان است.پس از ستایش پروردگار، همانا گذشت عمر، و چیرگی روزگار، و روی آوردن آخرت، مرا از یاد غیر خودم باز داشته و تمام توجه مرا به آخرت کشانده است، که به خویشتن فکر می‏کنم و از غیر خودم روی گردان شدم، که نظرم را از دیگران گرفت، و از پیروی خواهشها باز گرداند، و حقیقت کار مرا نمایاند، و مرا به راهی کشاند که شوخی بر نمی‏دارد، و به حقیقتی رساند که دروغی در آن راه ندارد.و تو را دیدم که پاره تن من، بلکه همه جان منی، آنگونه که اگر آسیبی به تو رسد به من رسیده است، و اگر مرگ به سراغ تو آید، زندگی مرا گرفته است، پس کار تو را کار خود شمردم، و نامه‏ای برای تو نوشتم، تا تو را در سختی‏های زندگی رهنمون باشد.حال من زنده باشم یا نباشم.

[ازپدری فناپذیرکه به گذر زمان اعتراف ومدتی از عمر او پشت سرگذشته است و چاره ندارد مگراین که دنیا را سپری کند.اودر جایی مسکن گزیده است که قبلاًصاحبان آن این دنیارا ترک کرده اند و تو نیز از این دنیا ناگزیر کوچ خواهی کرد.به فرزندی آرزو مندکه چیزی بدست نمی آورد و به راهی می رود که به نیستی از این دنیا ختم می شود. ای فرزند تو در دنیا هدف بیماری ها وگروگان زمان و روزگار ودر تیر رس سختی ها و گرفتار دنیای. سودا کننده دنیای فریب کار، وام دارنابودی ها ،اسیر مرگ،که هرزمان که مرگ اراده کند باید این جهان را ترک گفت وهم قسم رنج او با غم و اندوه دمساز است وآماج انواع بلاهاست.که آرزوی هایش را به گور می برد، جانشین پدران و اجداد خود است.

ستایش می کنم خدای را- همانا گذشت عمرو چیرگی روزگار و نزدیک شدن و رسیدن به آخرت،مرا از این که به جز خودم به کس دیگری فکر نکنم و تمام توجهم با آخرت سوق داده شده است. ودیگر به کسی دیگر نظر و فکر نمی کنم و این دنیا کار کرده که دیگر از خواهش های دل حتی مشروع باز گرداند! و فهمیدم که حقیقت و عاقبت من چیست. این تامل و فکر در مورد دنیا به من فهماند که این راه شوخی بردار نیست!و حقیقتاً دروغی حتماً در آن راه ندارد!حسن(ع) جان؛تو را دیدن که پاره تن من ،بلکه همه ی جان من هستی!آن گونه که اگر آسیبی به تو برسد مانند این است که آن صدمه به من رسیده است و اگر مرگ به سراغ توبیاید جان و زندگی مرا گرفته است،پس کار و برنامه وعاقبت تو را عاقبت خودم می دانم .نامه و وصیتی برای تو نوشتم که اگر زنده باشم یا نباشم در سختی ها و گرفتاری ها راهنمای تو باشد- باز نویسی توسط ققنوس بی بال در اوج آسمان]

۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

جواب من به فائزه هاشمی

درصدر اسلام هم بعضی از منصوبین برای پیامبر هزینه درست کردند که اگر وحی در کار نبود ضربه ی مهلکی به پیامبر وارد می شد. وبعد همین افرادکارشان به جایی رسید که در مقابل خلیفه مسلمین و رهبری که با رای مردم انتخاب شده بود تیغ کشید و باعث و مصبب اولین مسلمان کشی شد.بعضی اعمال منصوبین باعث انحراف مردم شده و خون افراد بی گناه وبی اطلاع اغوا شده بر زمین می ریزد.عده ای برای این سرزمین خون داده اند که ایران سربلند بماند!ولی بعضی ها که با انقلاب کسی شده اند وانقلاب آنها را به جایی رساند.حالا برای مطرح شدن از پشت به انقلاب خنجر می زنند.اگر قرار بود این غلط ها را شما و بزرگان شما انجام دهید،بی خود که انقلاب کردید تا حالا امثال من یک عمر با مشکلات جسمی و روحی بسر ببرم. تو امیرکبیر را هم شرمنده کردی.لعنت خدا برشما و عقاید احمقانه ی شما.یک جانبازجنگ تحمیلی

۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

مجری شبکه «من و تو» در ایران دستگیر شد/ شناسایی سرشاخه‌های وابسته به شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران

منصوره حسینی مجری معروف شبکه بهایی من و تو توسط عوامل امنیتی دستگیر شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از راه دانا، اوایل اردیبهشت ماه بود که خبر حاشیه سازی از جشنواره جهانی فیلم فجر مبنی بر حضور یکی از مجریان شبکه ماهواره ای ضد انقلاب «من و تو» در این جشنواره منتشر شد.

تصاویری از این جشنواره منتشر شد که نشان می داد، مجری معروف این شبکه بهایی و انگلیسی در این جشنواره حضور داشته و برخی از خبرنگاران مدعی شدند که این مجری فراری از ایران، در کاخ جشنواره مورد استقبال برخی از دست اندرکاران جشنواره واقع شده است.

با گذشت چند هفته از این ماجرا، یک منبع آگاه در گفت و گو با دانا اعلام کرد که منصوره حسینی مجری معروف شبکه بهایی من و تو توسط عوامل امنیتی دستگیر شده است.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

پاسخ فائزه هاشمی به پدرش درباره دیدار با سران بهائیت

در پی انتشار خبری از قول هاشمی رفسنجانی که «فائزه اشتباه بزرگی کرده است»؛ دختر آقای هاشمی در گفت‌وگو با یورونیوز بیان کرد که نه تنها دیدارش با چند نفر از عناصر فرقه بهاییت اشتباه نبوده، بلکه نظام به بهاییان ظلم کرده است.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

شعری زیبا از علی اکبر خویشاوندی شاعر سبزواری

چو خندیدم مرا دیوانه خواندند
همه اهل نظر از خویش راندند
 
شدم ازغصه ودردم چو گریان
مرا گفتند کودک جمله یاران
 
چو شوخی کردمی گفتند یکسر
مرا بی مغز و خودرای وسبکسر
 
شدم در کارخود جدی به ناگاه
شنیدم گفتنم مغرور وخود خواه
 
چو گفتم حرف حق گفتند وراج
تمام عرض من دادند تاراج
 
سکوتم را چو دیدند این خلایق
بگفتندم پریش احوال وعاشق
 
چو شد عاشق دلم در آخر کار
ضعیفم خواندن و آشفته افکار
 
خلاصه با خودم در کارزارم
چگونه سر کنم با روزگارم
 
کدامین خصلتم مردم پسند است
کدام احوال من بی ریشخند است
 
خویشاوندی (شفیق سبزواری)
۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان