ققنوس بی بال در اوج آسمان

سیاسی،فرهنگی،تاریخی ،مذهبی و اجتماعی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

خط حزب‌الله

خط حزب‌الله ۶۰ | اقدام متقابل

رهبر انقلاب:«چون اخم میکنند، تحریم میکنند، دندان نشان میدهند، دستهایمان را بالا ببریم؟ حالا یک قدری کوتاه بیائیم؟ تحلیلتان این است؟ در داخل کشور ما مجموعه‌های سیاسی‌ای هستند که تحلیلشان این است؛ میگویند وقتی که طرف خیلی چهره‌ی سگی از خودش نشان میدهد، شما عقب بنشینید! خوب، شما این را قبول دارید؟ عقب بنشینیم؟ یا نه؛ معتقدید که هر گونه عقب‌نشینی، طرف را تشجیع میکند بمجردی که دیدند شما با اخم میترسید. میگویند آقا اخم کنید؛ علاج این آدم اخم است. بمجردی که دیدند تهدید به کتک یا خود کتک، شما را به عقب‌نشینی وادار میکنند، میگویند دو تا بیشتر بزن تا خوب از همه‌ی حرفهایش دست بردارد. طرف، اینجوری است. محاسبات دنیا این است.۸۹/۵/۳۱»

۲۲ آذر ۹۵ ، ۰۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

وقتی نفهمیدن عادت شود

«وقتی کم کم ندیدن و نفهمیدن عادت شود، وقتی پا به سن هم بگذاری باز می گویی نمی بینم، نمی فهمم، آن وقت اگر رسولی بیاید و ماه را دو نیمه کند باز هم می گویی نفهمیدم.» نوشتار حاضر، بهانه ایست برای انس و تدبر در ساحت باعظمت سوره قمر، که حقایقی از این سوره را به شکلی ساده، روان وداستانی به تصویر می کشد.

نویسنده: سمیه افشار_شبکه تخصصی قرآن تبیان

سوره نوشت سوره قمر
ادامه مطلب...
۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

شنبه ی سیاه

دیروز سالروز شنبه سیاه بود. شنبه سیاه در لبنان روزی است که صدها لبنانی شیعه بی دفاع توسط شبه نظامیان راستگرا و تندروی مسیحی قتل عام شدند.
کشتار مسلمانان لبنان بدست مسیحیاندر روز شنبه به تاریخ 6-12-1975 شبه نظامیان بشیر جمیل به بندر بیروت رفته ده ها مسلمان را ربودند. بیشتر آنان را کشتند و برخی را جلوی مقر های حزب کتائب تکه تکه کردند. کارگران بندر بیروت اکثریتشان شیعه های فقیری بودند که برای کار و باربری به صورت روزمزد در آنجا حضور می یافتند. تندروهای مسیحی 110 کارگر را کشته و 300 نفر را ربودند. این اضافه بر اجسادی است که به دریا ریختند.
بعدا ادعا کردند اقدامشان برای پاسخ به ترور یکی از مسئولین آنها است. اما کشتن کارگر لبنانی شیعه بی دفاع به جرم اینکه چپی ها (آن هم مسیحی ها) یک مسئول احزاب تندروی مسیحی را کشته اند، اصلا قابل دفاع نیست.

جمیل رهبر مسیحیان تندروی لبنانبرخی کارشناسان لبنانی معتقدند اقدامات تندروهای مسیحی با هدایت اسراییل و برای ایجاد فتنه و درگیری داخلی در لبنان انجام می شد که نهایتا هم به هدف خود رسید و پس از جنگ داخلی، رژیم صهیونیستی خاک لبنان را اشغال کرد و تا بیروت پیشروی نمود. بشیر جمیل سرکرده جنایتکاران برای فرار از مسئولیت بعدها اعلام کرد هنگام این جنایت در دانشگاه بوده و امتحان می داده است!
بشیر جمیل فرزند رییس جمهور لبنان یعنی طونی فرنجیه و خانواده و محافظانش را کشت که به قتل عام اهدن معروف است. سپس با حمایت رژیم صهیونیستی به ریاست جمهوری رسید اما پیش از به دست گرفتن این مقام، توسط یک مسیحی ملی گرا به قتل رسید.

۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

انتصاب سردار غیب‌پرور به ریاست سازمان بسیج

انتصاب سردار غیب‌پرور به ریاست سازمان بسیج

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور

نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب می‌کنم.

ارتقای حضور سازمان‌یافته‌تر مردم (بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی (مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات‌رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه‌های اندیشه‌ورز و رصدگر در تمام سطوح به‌خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم‌افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاههای ذی‌ربط، مورد انتظار است.
 
از زحمات و تلاشهای مؤثر و مخلصانه‌ی سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم. توفیقات همگان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
سید علی خامنه‌ای

۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵

۲۰ آذر ۹۵ ، ۱۰:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

زیانکارترین (مردم) در کارها، چه کسانی هستند؟

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم بِٱلْأَخْسَرِینَ أَعْمَٰلًا ۱۰۳ بگو: «آیا به شما خبر دهیم که زیانکارترین (مردم) در کارها، چه کسانی هستند؟
ٱلَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِى ٱلْحَیَوٰةِ ٱلدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا ۱۰۴ آنها که تلاشهایشان در زندگی دنیا گم (و نابود) شده؛ با این حال، می‌پندارند کار نیک انجام می‌دهند!»
أُو۟لَٰٓئِکَ ٱلَّذِینَ کَفَرُوا۟ بِـَٔایَٰتِ رَبِّهِمْ وَلِقَآئِهِۦ فَحَبِطَتْ أَعْمَٰلُهُمْ فَلَا نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ ٱلْقِیَٰمَةِ وَزْنًۭا ۱۰۵ آنها کسانی هستند که به آیات پروردگارشان و لقای او کافر شدند؛ به همین جهت، اعمالشان حبط و نابود شد! از این رو روز قیامت، میزانی برای آنها برپا نخواهیم کرد!
ذَٰلِکَ جَزَآؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا کَفَرُوا۟ وَٱتَّخَذُوٓا۟ ءَایَٰتِى وَرُسُلِى هُزُوًا ۱۰۶ (آری،) این گونه است! کیفرشان دوزخ است، بخاطر آنکه کافر شدند، و آیات من و پیامبرانم را به سخریه گرفتند!

۱۶ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان