ققنوس بی بال در اوج آسمان

سیاسی،فرهنگی،تاریخی ،مذهبی و اجتماعی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

به نظر شما حزب الله بدون ایران می تونه مقابل دشمنانش ایستادگی کنه؟/نظر یک ایرانی ساکن لبنان

سلام.به نظر شما حزب الله بدون ایران می تونه مقابل دشمنانش ایستادگی کنه .به فرض تحت محاصره شدید قرار بگیره می تونه برا مدتی دوام بیاره

پاسخ:

سلام. بله. ما از خیلی چیزها خبر نداریم. حزب الله که هیچی، فلسطینی ها زیر یک کوه انباری از سلاح دارند که اگر یک سال هم با آنها بجنگند، تمام نمی شود. در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اول جنگ خیلی ها از سپاه و حتی دانشجو و بسیجی می خواستند بروند کمک. به دستور رهبری همه را برگرداندند. ایشان از چیزی خبر داشتند. و می خواستند همه ببینند حزب الله بدون هر گونه کمک ایران می تواند بر دشمن پیروز شود. من شنیدم کارخانه تولید موشک حزب الله در زمان مرحوم آقای هاشمی در لبنان افتتاح شد! پس نگران نباشید. حزب الله که دستش پر است، بیست سی رزمنده شاگرد شهید چمران که برای اولین بار در تاریخ جنگهای اعراب و اسراییل توانستند جلوی حرکت ارتش اشغالگر را بگیرند و روزهای زیادی در برابر آن مقاومت کنند هیچ امکاناتی نداشتند و اصلا هنوز حزب الله تشکیل نشده بود و سپاه هم به لبنان نرفته بود. حزب الله امروز به اذعان مقامات نظامی دشمن، از ناتو هم قویتر است.

۰۵ تیر ۹۶ ، ۰۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

نفوذ ایران در منطقه در مقایسه با ۷ سال گذشته بسیار بیشتر شده است

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در لفاظی‌های ضدایرانی جدید خود ایران را بزرگترین حامی تروریسم توصیف کرد و گفت که نفوذ تهران در منطقه در مقایسه با ۶ یا ۷ سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» روز شنبه (دیروز) ضمن تکرار لفاظی‌های مقامات آمریکایی، ایران را «بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان» توصیف کرد و گفت که «تهران» و «پیونگ‌یانگ»، امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند.

وی در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» که روز گذشته به وقت محلی پخش شد، درباره ایران گفت: «امروز، این کشور نفوذ بسیار زیادی دارد، نفوذی که فراتر از نفوذ آنها در 6 یا هفت سال گذشته است. خواه این نفوذ آنها بر دولت بغداد باشد، خواه افزایش قدرت حزب‌الله و لبنان باشد، خواه همکاری آنها در کنار الحوثی  در یمن و شیعیان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوریه در حال مبارزه هستند و به طور قطع نیروهای شیعه که در سوریه درگیر هستند. ایران در همه‌جای خاورمیانه حضور دارد».

وی در ادامه گفت که کره شمالی «خطر بسیار واقعی» برای امنیت ملی آمریکا به همراه دارد و توضیح داد: «کمتر روزی را بدون درخواست رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص کره شمالی و اینکه چگونه واشنگتن به این تهدید واکنش نشان دهد، می‌گذرانم. این مسئله در صدر افکار او است».

رئیس سیا تصریح کرد که کره شمالی«بیش از هر زمانی به داشتن قابلیتی نزدیک شده تا آمریکا را با یک سلاح هسته‌ای در معرض خطر قرار دهد».

*رویه افشای اطلاعات محرمانه آمریکا رو به افزایش است

پومپئو در ادامه گفت که گمان می‌کند افشای اطلاعات محرمانه آمریکا رو به افزایش است و توضیح داد: «در بعضی موارد فکر می‌کنم، این روند (افشای اطلاعات محرمانه آمریکا) تسریع بخشیده شده است. فکر می‌کنم پدیده‌ای به نام ستایش ادوارد اسنودن و افرادی که اسناد آمریکا را برای پول یا با هدف بزرگ کردن خود یا هر انگیزه‌ای دیگری می‌ربایند، به وجود آمده است و این پدیده رو به رشد است».

رئیس سیا تأکید کرد که آمریکا می‌بایست تلاش‌ها برای متوقف کردن افشای اطلاعات محرمانه را افزایش دهد.

وی توضیح داد: «دشوار است. در حال حاضر نه تنها کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند، اسناد ما را بربایند بلکه سرویس‌های اطلاعاتی همچون ویکی‌لیکس که بودجه آنها به خوبی تأمین شده است هم تلاش می‌کنند برای هدف تضعیف آمریکا و دموکراسی، اسناد آمریکا را به سرقت ببرند».

انتهای پیام/

۰۵ تیر ۹۶ ، ۰۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

جنجالی گری، پوششی بر کتمان واقعیت ها/توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس و ...

از آنجا که دولت برنامه ای جامع و مدون برای حل مشکلات واقعی کشور در کوتاه مدت ارائه نکرده است، می توان مدعی شد که دولت برای مدیریت فضای سیاسی و سرپوش گذاشتن بر مسائل و مشکلات واقعی کشور ترجیح می دهد با سخنرانی ها جنجالی و فرافکنی در افکار عمومی از واقعیت ها فاصله بگیرد و در این میان اقدامات خودسرانه، همچون شعار دادن علیه رئیس جمهور، این روند را تقویت می کند.

در چند روز اخیر شاهد به وجود آمدن بحران ها و یا حواشی هستیم که باعث ایجاد التهاب در افکار عمومی و فضای مجازی شده است. این حواشی عبارتند از: مبنای حکومت و ولایت و یا نقش مردم در حکومت، نصب یک بنر در محل نماز جمعه تهران در مخالفت با ورود زنان به ورزشگاه (که البته عده ای این اقدام را مشکوک می دانند)، اقدام ناشایست عده ای غیرانقلابی در توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس و ...

«این حرفی که من امروز زدم و از بعضی از مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند.» (28/11/1391)

ادامه مطلب...
۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۷:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

تحولات عربستان

به نظر می‌رسد، این تصمیم "متهورانه" چندان بی‌قرابت با "رئیس جمهور متهور" آمریکا یعنی دونالد ترامپ نباشد که حدود 500 میلیارد دلار گرفت و در اولین سفر خارجی به عربستان آمد و علاوه بر اعلام تشکیل «ناتو عربی» علیه ایران، علیه قطر هم اعلام جنگ کرد. 

یک منبع مطلع اخیرا به من گفته بود که بن سلمان در سفرش به آمریکا بعد از انتخاب ترامپ، بسیار اصرار کرده که ترامپ اولین سفرش را به عربستان اختصاص بدهد؛ برای همین ترامپ چنین مبلغ هنگفتی از عربستان گرفت و دو طرف ادعا کردند که قراردادهایی به ارزش این مبلغ امضا کرده‌اند؛ حال آنکه قرارداد خاص و جدیدی در کار نیست؛ 450 میلیارد دلار به آقای ترامپ هدیه شد. 

بر خلاف برخی تحلیل‌های پیشین محافل آمریکایی که گفته می‌شد محمد بن نایف به دلیل روابط و اطمینانی که در محافل آمریکایی دارد، از گزینه‌های جدی سلطنت در عربستان است، به نظر می‌رسد که محمد بن سلمان با دلارهای نفتی کار خودش را کرده و با چراغ سبز ترامپ پسرعمویش را نیامده، کنار زد تا راه برای رسیدن به تخت شاهی هموار شود؛ شاید او که گفته جنگ را باید به داخل ایران بکشاند، وعده ایران را به ترامپ داده باشد.

اما شاهزاده‌ جوانی که اینقدر عجول است، آیا صبر می‌کند تا پدر 82 ساله‌اش بمیرد سپس بر تخت تکیه بزند؟ آیا اصلا وقتی پدرش بمیرد، امانش می‌دهند که به تخت برسد؟. برخی‌ها برکناری بن نایف را شبیه کنار زدن فیصل بن سعود در سال 1964 می‌دانند که با پروژه‌های منطقه‌ای در ارتباط بود. به نظر نمی‌رسد محمد بن سلمان اینقدر صبور باشد یا جرأت این مقدار صبر را داشته باشد. حتی «مجتهد» حساب توییتری مشهور به افشاگر سعودی نیز امروز گفت که سلمان بزودی به نفع پسرش کناره‌گیری می‌کند.

۰۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

بیمارانی که از مشکلات تومور مغزی رنج می‌برند

به گزارش «ایثار»، ایرج عربی با اعلام این خبر گفت:

دعوت از پزشکان متخصص و بنام بین‌المللی برای حضور در کشورمان از برنامه‌های جاری معاونت بهداشت و درمان بنیاد است که بر اساس سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و استراتژی هدف‌گذاری شده در درمان گروه هدف پیگیری و اجرا می‌شود.
وی افزود:

در همین راستا پرفسور والتر اشتومر فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از کشور آلمان جهت ویزیت و درمان خانواده معظم شهدا و جانبازان معزز در نیمه دوم تیرماه به ایران سفر می‌کند.


مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت:

بیمارانی که از مشکلات تومور مغزی رنج می‌برند حداکثر تا تاریخ 15 تیرماه جهت تشکیل پرونده با شماره تلفن 02142684351 ستاد جذب متخصصین تماس حاصل فرمایند.


انتهای پیام/

۰۱ تیر ۹۶ ، ۰۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان