فرمانده نیروی هوافضای سپاه: موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است/ چرا هم‌پای پیشرفت نظامی در حوزه اقتصادی موفق نبوده‌ایم؟/ نمونه موشک‌های فاتح یک و موشک ذوالفقار را نمی‌توان پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر امروز در همایش ملی مانور قدرت با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی شهدای بزرگی را به اسلام هدیه کرده است، اظهار داشت: این استان را باید دیار باکری‌ها، شفیع‌زاده‌ها و ... نامید.

وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل توپخانه تحت فرماندهی سردار تهرانی مقدم که به جانشینی شهید شفیع‌زاده بود، عمده کادر این مجموعه از غیورمردان آذربایجان به خصوص تبریز بود که بسیار مورد توجه شهید تهرانی‌مقدم شد و علاقه وافری به این خطه داشتند حتی چند بار شاهد این بودم که از صفت غیور استفاده کرده بودند و حتی اقدام به یادگیری زبان ترکی کردند.

بسیج یکی از معجزات ولایت فقیه و امام راحل است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یکی از معجزات انقلاب، ولایت فقیه و امام راحل است چرا که بعد از 9 ماه از گذشت انقلاب اسلامی، رهبر کبیر انقلاب فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

وی افزود: با صدور فرمان بسیح این امر نه تنها در کشور اجرا شد بلکه در کشورهای دیگر مانند عراق با تشکیل حشدالشعبی چنین تشکلی شبیه به بسیج ایران در لبنان نیز الگوبرداری شد.

ارتش کلاسیک بدون کمک نیروهای مردمی قادر به اداره جنگ نیست

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه امروزه ارتش کلاسیک بدون کمک نیروهای مردمی قادر به اداره جنگ نخواهد بود، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در چهار دهه درگیر این مسئله بوده و باعث شده به کشورهای منطقه نیز این الگو منتقل شود، اقدام به تشکیل بسیج متشکل از مردم کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مسائل، توطئه‌ها و معضلات بزرگ در دوران بعد از انقلاب را مطالعه و مشاهده می‌کنیم، برخورد با این مسائل دو گانه خواهد بود، ادامه داد: در برخی از مسائل شاهد هستیم که تا حدی توانسته‌ایم این تهدیدات را دفع کنیم و تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

سردار حاجی‌زاده در همین راستا ادامه داد: با این حال که تا به امروز از مشکلات بزرگ عبور کرده‌ایم ولی در مقابل در مواجه با مشکلات که شاید کوچک‌تر و کم اهمیت از بخش اول است، متوقف شده‌ایم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

فرمانده نیروی هوافضا سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه بسیجیان و عموم مردم باید به دنبال پاسخ به این پرسش باشند که چرا در برخی موارد بزرگ موفق بوده‌ایم ولی برخی موارد نه؛ گفت: باید در رسیدن به پاسخ این پرسش همه بر روی آن اجماع کنیم و پاسخ را به عنوان مبنا و هدف قرار داده و پیگیر باشیم تا تمام مشکلات حل شود.

وی به بیان بسترهای منحصر به فرد ایران پرداخت و آنها را به دلیل وجود رهبری باهوش، با درایت و مقتدر، نیروی انسانی همدل، ایثارگری، منابع با ارزش انرژی، معادن، جغرافیا و امکان دسترسی به آب‌های آزاد که مشابه آنها هیچ جای دنیا وجود ندارد، برشمرد.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی دارد که هیچ جای دنیا سراغ ندارم ولی با این اوصاف در برخی از مسائل گیر کرده‌ایم.

وی با یادآوری وضعیت ایران از نظر آموزش، کمبود سلاح و تجهیزات نظامی در دوران جنگ گفت: در آن دوران سازماندهی مناسبی وجود نداشت و آموزش‌های لازم توسط نیروها دیده نشده بود ولی همه مردم همدل و با انقلاب یک دست شدند تا اجازه از دست دادن یک متر از خاک وطن را به کسی ندهند و دشمن عقب رانده شد.

این مسئول لشگری ادامه داد: با شرایط بعد از جنگ تحمیلی ایران، همه گمان می‌کردند با یک کشور آسیب‌دیده، خسته و تقریباً نابود شده روبه‌رو خواهند شد در حالی که در پایان جنگ، تیپ، لشگر، یگان‌های پیاده، رزمی، موشکی زرهی، گردان، گروهان و دسته با فرماندهان زبده تشکیل شد که همه تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی موشک زمین به زمین نداشتیم، گفت: فشار جنگ بعد از قطعنامه سال 67 پایان نپذیرفت و این نشان می‌دهد دشمن همچنان کارش را ادامه می‌دهد.

حاجی‌زاده با اشاره به کمبودها در دوران جنگ اظهار داشت: در کشورهای صنعتی وقتی می‌خواهند یک محصولی را تولید کنند اول طراحی می‌کنند و بعد از کلی تحقیقات و آزمایش به مرحله مونتاژ می‌رسانند ولی در آن دوران در حوزه نظامی به علت تحریم‌ها مجبور بودیم همه زیرمجموعه‌ها را بسازیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز تحریم تسلیحات نظامی هستیم و در گذشته مشکل واردات داشتیم اما امروز مشکل صادرات داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خصوص مشکلات ساخت موشک گفت: برای ساخت یک موشک مشکلات فراوانی از قبیل سوخت، فرم دادن، ساخت مایع موتور، هدایت کنترل و کمبود مواد و مصالح در زمینه ساخت از قبیل اجزای میکرو الکترونیک وجود داشت که هیچ‌کس این امکانات را در اختیار ما نمی‎گذاشت ولی با ایستادگی و مقاومت همچنین عزم و اراده میلی‌متر به میلی‌متر جلو رفته و حتی چند بار شکست خوردیم ولی باز ناامید نشدیم و الان موفق هستیم.

چرا هم‌پای پیشرفت نظامی در حوزه اقتصادی موفق نبوده‌ایم؟

وی با بیان سئوالی مبنی بر اینکه آیا فناوری و دانش در بخش نظامی سخت است و یا در بخش غیر نظامی گفت: همه می‌دانیم کار در بخش‌های نظامی بسیار سخت‌تر و حتی پیچیده‌تر است ولی به چه دلیل توانستیم در این امر بسیار موفق باشیم اما در امر غیرنظامی و مسائل اقتصادی ناموفق عمل کنیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: شاید همه گمان کنند نسخه صادر شده بهتر بوده، در حالی که مگر کشور ایران دارای دو رهبر است؟ در حالی که همه گوش به فرمان یک رهبر هستیم و در بخش نظامی فقط به حرف‌های ایشان عمل شده و همه شاهد هستیم که تا چه اندازه ایشان بر مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان داخلی، تولید ملی و ... تأکید داشته و مطالبه کرده‌اند.

ماهواره سیمرغ ساخت مخترعان و پژوهشگران ایرانی است که می‌تواند ماهواره سنگین را در مدار قرار دهد

وی همچنین به کلیپ پخش شده در همایش مانور قدرت در راستای سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: صحنه‌هایی که در این کلیپ مشاهده شد رسانه‌ای نشده و در آن ماهواره سیمرغ ساخت مخترعان و پژوهشگران ایرانی است که می‌تواند ماهواره سنگین را در مدار قرار دهد و البته دست یافته‌هایی از این قبیل در ایران بسیار است.

در حوزه موشک بدون سرنشین در صدر قرار گرفتیم

وی تاکید کرد: ما امروز در حوزه موشک بدون سرنشین در صدر قرار گرفتیم و به افق‌های روشن رسیدیم، هم اکنون هرچه نیاز داشته باشیم تولید می‌کنیم و هیچ مشکلی هم در این مسیر پیش نمی‌آید.

سردار حاجی‌زاده با درخواست از دانشگاهیان در خصوص اینکه همه با هم همدل شویم تا دستوری که مقام معظم رهبری تنظیم کردند و از ریل خارج شده را به مسیر اصلی برگردانیم، افزود: به این امید نباشیم که آمریکا حلال مشکلات ما خواهد بود؛ زیرا آمریکا در طول تاریخ نسبت به ایران هیچ کار خیری انجام نداده است.

ابرقدرت وقتی منافع‌اش اقتضا کند وفاداری را از یاد می‌برد/ نزد آمریکا صداقت ارزش ندارد

وی با استناد به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص آمریکا مبنی بر اینکه با توسل به آمریکا ضعف و ناتوانی خود را برملا نسازید و از گرگ برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نکنید زیرا ابرقدرت آن موقع که منافع‌اش اقتضا کند وفاداری را از یاد برده و حتی دوستان خود را نیز قربانی می‌کند، گفت: نزد آمریکا صداقت ارزش نداشته و رفتار با دشمن را از خود آمریکا باید یاد بگیریم، همیشه به یاد داشته باشیم که هیچ‌یک از موقعیت‌های ایران از طریق سازش با امریکا به وجود نیامده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ابراز کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس به خواسته‌های دشمن تن داده بودیم الان صدام حاکم ایران شده بود و مذاکرات امروز نیز ناشی از ناچاری دشمن است.

وی در خصوص مذاکرات گفت: در رشته‌های دانشگاهی در آمریکا درسی با عنوان مذاکره با دشمن وجود دارد که در آن یاد می‌دهند هر امتیازی که قبلاً از دشمن گرفتید در مواقع ضروری برخی از آنها را پس دهید و امتیازات جدیدی بگیرید که در مذاکرات ایران نیز دقیقاً همین روش صورت گرفت.

سردار حاجی‌زاده افزود: اگر توجه کنید در مذاکره آمریکا امتیاز جدیدی به ایران ندادند بلکه چیزهایی که قبلاً از ما گرفته بودند را پس دادند در حقیقت همه آنچه از قبل حق ما بود.

وی به مسائل منطقه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: توطئه‌های عربی و غربی در حوزه عراق باعث شده است کشور همسایه ادعای مالکیت اراضی پیدا کند و به گمان خود ارتش عراق تضعیف شده و می‌تواند سو‌‌‌ءاستفاده کند.

سخنی با افرادی که مدعی هستند دوره نظامی‌گری و ساخت موشک تمام شده است

سردار حاجی‌زاده همچنین خطاب به افرادی که ادعا می‌کنند دوره نظامی‌گری و ساخت موشک تمام شده است، گفت: ایران 8 هزار کیلومتر مرز زمینی دارد و ما از این افراد مدعی خواستاریم که فقط 10 کیلومتر از این مرزها را در اختیار آنها بگذاریم تا محافظت کنند.

این مسئول نظامی با اشاره به اینکه حضور ترکیه در موصل نشان می‌دهد که نیاز به قدرتمندی دارد، گفت: باید هر روز با پیشرفت توانمند و قدرتمند شد تا مسائل دفاعی را حل کرد، باید از وجود نخبگان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و ... در این زمینه بهره گرفت و این نیرو برای هر کشوری یک فرصت است در حالی که در ایران تبدیل به تهدید شده است زیرا اکثراً بیکار هستند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تکیه بر توان داخلی بهترین محرک برای نجات مسائل غیرنظامی کشور خواهد بود.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: اکنون رادارهای تولید ایران یک سوم قیمت فروش در دنیا است در حالی که قبل از انقلاب ما حتی در بخش سدسازی، پل سازی، راهسازی و ... مشکل داشته و همیشه از این لحاظ کمبود داشتیم.

ادبیات غربی‌ها درباره توان موشکی ایران از روی خواهش است

وی با اشاره به اینکه اگر به ادبیات غربی‌ها در زمینه فعالیت موشکی ایران دقت کنیم متوجه خواهید شد آنها به توانمندی ایران آگاه هستند، از این رو خواهش می‌کنند و هیچ‌وقت نمی‌گویند اجزا، ابزار و ... نمی‌دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اظهار کرد: همه مسائل را به حساب دولت نگذاریم زیرا اگر دولت نیز بخواهد در خیلی از مسائل نمی‌تواند قدرتی داشته باشد پس با همدلی و یکدستی خودمان وارد میدان شویم.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان‌شرقی در منطقه خود یک قدرت محسوب می‌شوند و باید استعدادها شناسایی شود و منتظر نباشیم از مرکزیت هدایت شود، خودمان اقدامات ارزنده انجام دهیم.

سردار حاجی‌زاده به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: 2 میلیون زائر از ایران می‌روند و اجتماع 20 میلیونی را تشکیل می‌دهند، هیچ ارگانی نمی‌تواند اینگونه سازماندهی کند چرا که با وحود نیروی مردمی این امکان‌پذیر خواهد بود؛ پس باید این حس را در تمام کارهای خود پای کار بیاوریم تا موفق شویم.

وی همچنین شرط لازم دیگر را برای موفقیت عبور فرد از خود دانست و افزود: اگر مسئولی به فکر جیب خود باشد و یا ایجاد موقعیت‌ها مناسب برای اقوام همچنین حقوق‌ها آنچنانی باشد، موفقیت ممکن نخواهد بود زیرا شرط لازم برای همدلی ایثار و از خودگذشتگی است.

سردار حاجی‌زاده یادآور شد: ما الگوی مناسب در بخش دفاعی و نظامی داریم و امید است در بخش غیرنظامی نیز اجرا شود و بصیرت یافته و بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/6000/و40