ققنوس بی بال در اوج آسمان

سیاسی،فرهنگی،تاریخی ،مذهبی و اجتماعی

۳۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تأیید مشروط برجام/نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام

نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام                                       

الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.

متن نامه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است.

شهدا رفتند تا ایران با عزت و قدرت بماند

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

غوغای حسینی نه تنها عامه مردم را سحر می‌کند، بلکه عقل نیز در این وادی حیران می‌ماند

فارس گزارش می‌دهد
خاطرات اساتید حکمت و فلسفه از عزاداری عاشورا/ از مداحی یثربی سوار بر اسب تا روضه خسروپناه برای اهل سنت

غوغای حسینی نه تنها عامه مردم را سحر می‌کند، بلکه عقل نیز در این وادی حیران می‌ماند و در برابر این همه اخلاص و یکپارچگی و ایثار زانو می‌زند. اساتید فلسفه نیز که عمری زانوی ادب در برابر عقل زمین زده‌اند، از این قاعده مستثنی نیستند.

خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی: شیعیان و عاشقان مکتب اهل بیت(ع) به ویژه دستگاه امام حسین(ع) در ماه محرم، روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی هر یک برای خود مراسم‌های ویژه‌ای در این روزها و شب‌ها دارند، در مساجد و تکایا حضور می‌یابند، نذری می‌دهند، اشک شوق برای مظلومان کربلا می‌ریزند و در هیئات و دسته‌های عزاداری سینه زنی می‌کنند تا هر یک به نوعی ارادت خالصانه خود را به ابی عبدالله (ع) و خاندانش نشان دهند این مراسم‌ها در تاسوعا و عاشورا (دهه اول ماه محرم) اوج می‌گیرد تا اربعین حسینی ادامه می‌یابد.

غوغای حسینی نه تنها عامه مردم را سحر می‌کند، بلکه عقل نیز در این وادی حیران می‌ماند و در برابر این همه اخلاص و یکپارچگی و ایثار زانو می‌زند، بزرگان فلسفه که عمری زانوی ادب در برابر عقل زدند، دهه محرم چنان حیران این ایثار می‌مانند که دوست دارند خود یکی از بانیان این مراسم باشند و در این هیئات و دسته‌جات اشک بریزند و حضور فعال داشته باشند.

در این گزارش به سراغ برخی از این اساتید رفته و نحوه عزاداری و خاطرات آنها از بهترین مراسم‌های محرم به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی را جویا شدیم:

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۱:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

از 822 میلیون تومان کارت هدیه مدیر تا هزینه ماشین عروس در صورتهای مالی

نگاهی به گردش مالی شرکتهای خودروساز بورسی و نحوه هزینه کرد، عمق فاجعه را در این صنعت وارداتی و مونتاژکار نشان می‌دهد. در آن از هزینه کرد تزئین خودرو عروس تا هزینه کفن و دفن و ۸۲۲ میلیون تومان کارت هدیه برای مدیر عامل دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ در حالی که موضوع تحریم‌ و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه در شرکت‌های مادر در کنار مشکل نقل و انتقال ارز به عنوان اصلی ترین مشکل خودروسازان داخلی مطرح و باعث تحقق زیان در پایان عملکرد دوره‌های مالی آنها یاد می‌شود، اما نگاهی به گزارش مالی آنها و نحوه هزینه کرد درآمد، نشان از عمق فاجعه در این صنعت مبتنی بر مونتاژ و واردات خودرو دارد.

این موضوع نشان می دهد که آنچه امروز به عنوان پایان راه صنعت و مواجهه با رکود فزاینده در فضای کسب و کار یاد می شود، بیش از آنکه ناشی از کمبود نقدینگی و سیاست های کنترل تورم و یا حتی بهانه کمپین های نخریدن خودرو باشد، ناشی از سوء مدیریت، تحمیل نیروی مازاد در خودروسازی و پائین بودن بهره وری و بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو است.

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

برای رفع مشکلات اقتصادی از بابک زنجانی درخواست کنید رئیس جمهور یا حداقل وزیراقتصاد ودارایی شود!

بخشی از نامه بابک زنجانی به نمایندگان +سند

هیچ تخلفی نکرده‌ام/ زنگنه دنبال حل مسئله نیست/ احمدی‌نژاد مدام کلنگ زد که بگوید چقدر مردمی است

 

ماجرای یک توافق بی سر و صدای زنجانی با زنگنه، روایت زنجانی از مردمی بودن احمدی نژاد، نظریات زنجانی درباره "سود" در دنیای مدرن ... برخی از عناوین جزئیات نامه زنجانی به نمایندگان مجلس است.

کد خبر: ۲۶۳۲۹۶

تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱

صراط: اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی در تاریخ 11 مهر به صورت علنی آغاز و چندین جلسه از رسیدگی به پرونده وی سپری شد ؛میلیادر جوانی که پیچ تحریم‌ها را مسیری مطمئن برای تاخت و تاز اقتصادی خود انتخاب کرد و حالا جریان فعالیتش به یک پرونده فساد ملی ختم شده است.

 

بیژن زنگنه، وزیر نفت، نخستین‌بار اعلام کرد زنجانی بیش از دو میلیارد دلار از محل صادرات نفت در دولت قبلی بدهکار است این درحالی است که زنجانی پیش از آن گفته بود: "از سال ۲۰۱۰ با استفاده از شبکه‌ای متشکل از بیش از ۶۰ شرکت در دوبی، ترکیه و مالزی میلیون‌ها بشکه نفت ایران را از طرف دولت فروخته و از این کار ٥/١٧میلیارد دلار درآمد داشته است".

قسمت های از سخنان بابک زنجانی(نکته های مهم این مطلب به نظر من فونت درشت تر ی دارد)


آقایان، ما هیچ وقت موفق نمی‌شویم چون مسئول مشکلات را مردم می‌دانیم و مسئول شدن در ایران فقط یک جایگاه است و اگر مسئول ماه‌ها هم نباشد، اتفاقی نمی‌افتد چون کاری انجام نمی‌دهد. مسئول در ایران یک تعریف دارد؛ آن که هر جا مسئول شدی‌، برو به دنبال مشکلات دوره قبل و فساد آن‌ها را بگو، این کفایت می‌کند و تو بهترین مسئولی.

ادامه مطلب...
۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان

افرادجامعه بنده وتابع دنیا هستند

 محرم وصفراست که اسلام را زنده نگه داشته است.امام خمینی(ره)

۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ققنوس بی بال در اوج آسمان