شخصیتهای سیاسی لبنانی (عمدتا دنباله رو آمریکا و عربستان) همیشه با هرگونه واردات از ایران مخالفت می‌کنند. چند روز پیش یکی از آنها درباره داروهای ایرانی موضع گرفته بود و طوری در مورد آن صحبت کرده بود که انگار درباره یک کالای تقلبی سخن می‌گوید.

اصولا دارو در لبنان مافیای وحشتناکی دارد و صرفا از چند شرکت بزرگ آمریکایی اروپایی و مقداری هم از عربستان دارو وارد می‌شود و داروهای دیگر را مجوز نمی‌دهند. بدین شکل دارویی که مثلا یک دلار می‌خریدند ده دلار و حتی بیشتر می‌فروختند. در این دو دوره اخیر که وزیر بهداشت وابسته به حزب الله است، خودبخود قیمت داروها پایین آمد یعنی مافیای دارو ترسیدند و دست آنها تا حدودی بسته شد. مقداری هم دارو که از ایران وارد شده بود، موجب جنجال توسط دشمنان مقاومت شد و به دادگاه شکایت کردند که اینها داروهای غیرقانونی و بدون مجوز و مضر وارد می‌کنند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

جالب اینجاست استاندارد داروی ایرانی بالاست و مشکلی ندارد و مردم عادی این را می‌فهمند و سالیان سال است هر کسی که به ایران می‌رود داروهای مختلف به او سفارش می‌دهند تا برایشان بیاورد. این یعنی تاثیر داروی ایرانی را دیده‌اند و باور دارند. حتی برخی از آنها معتقدند داروی ایرانی تاثیر بهتری برای آنها داشته است. یکی از اساتید دانشگاه بود که همسر لبنانی داشت و از قبل انقلاب در لبنان مانده بود. آنها داروی سرماخوردگی ایرانی را به انواع مشابه آمریکایی و فرانسوی ترجیح می‌دادند و می‌گفتند خیلی بهتر اثر می‌کند. همسر وی یکبار در سفر به ایران به داروخانه رفته و می‌خواست قرص سرماخوردگی بخرد، اشتباها گفت قرص سبزی خوردگی

میخواهم!
عداوت و دشمنی برخی افراد با داروی ایرانی ناشی از سیاستهای تمامیت خواه ارباب آنها آمریکا است که اجازه نمی‌دهد هیچ رقیبی در هیچ زمینه‌ای پیدا کند. فروش داروی ایرانی به کشورهای دوست، باعث کاهش خرید از آمریکا می‌شود و این برایشان قابل تحمل نیست. لذا شبکه‌های وابسته آنها شب و روز به دروغ پردازی مشغول می‌شوند. مثلا نوشته بودند داروی ایرانی در عراق باعث مرگ 3 نفر شد. یا داروی ایرانی بازار یمن را اشغال کرد! جالب اینکه هیچکدام از این خبرها عکسی از داروی ایرانی هم ندارند! لذا جستجوی ما برای یافتن عکسی از داروی ایرانی در لبنان با شکست مواجه شد.



برگرفته شده از libaniran.com