واژه "بزرگترین بی عدالتی" را در صفحه مرورگر گوگل کروم نوشتم، اولین مطلب این بود:
کومور برای اولین بار حضور در مرحله یک هشتم جام ملتهای آفریقا را با بازی برابر کامرون تجربه میکرد و این در حالی بود که آنها هیچ یک از سه دروازهبان خود را در اختیار نداشته و ده نفره شده بودند.
اتفاقی که در یوانده رخ داد یک رسوایی به تمام معنا بود. تست علی احمد، یکی از دروازهبانهای این تیم، منفی شد اما به او اجازه داده نشد که درون دروازه تیمش قرار بگیرد.
کمیته پزشکی در دفاع از این حرکت مدعی شد که از روز یکشنبه تغییراتی در پروتکل اعلام شده صورت گرفته و بر این اساس هر بازیکنی که تستش مثبت شود باید حداقل پنج روز پیش از حضور در یک دیدار در قرنطینه بماند.
این بی عدالتی کجا، و تغییر در انقلاب و بعثت پیامبر آخرالزمان کجا؟
از هبوبوط آدم (ع) و حوا(س) به کره زمین و ارسال رسول توسط خدا برای مدیریت و تربیت انسان ها به وسیله پیامبران الهی چنین نتیجه می گیریم که قرار بوده زمین با بعثت آخرین پیامیر خدا پر از عدل و داد شود. ولی امروز بنده و دیگران ،همه از بی عدالتی رنج می بریم.
بزرگترین بی عدالتی چیست؟ و ریشه پیدایش آن چه بود؟
عدالت در اندیشه و سیره امام علی(ع) مایه قوام هر چیز و معیاری است بیجایگزین در خدمت انسان تا همه چیز بدان به درستی برپا گردد، و همه چیز با آن سنجیده شود.
نام امیرمؤمنان علی (ع) و یاد او چنان با عدالت، عدالتخواهی و عدالتورزی پیوند دارد که چون نام او برده میشود و از او یاد میگردد، این امور نیز مطرح میشود. به تعبیر جُرج جَرداق مسیحی: «امام علی، صدای عدالت انسانیت» است.
پیشوای عدالتخواهان و عدالتورزان، همه زندگی خود را در راه عدالت انسانی طی کرد که جز بدان نمیتوان راه کمال آدمیان را فراهم ساخت. آن حضرت خود در این باره فرمود: «اللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذِی کَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِی سُلْطَانِ وَ لاَ الْتِمَاسَ شَیْءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ، وَلکِنْ لِنَرُدَّ الْمَعَالِمَ مِنْ دِیِنِکَ، وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاَحَ فِی بِلاَدِکَ، فَیَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِکَ، وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِکَ.» نهج البلاغه، کلام ۱۳۱
خدایا! تو خوب میدانی که آنچه از ما رفت، نه به خاطر رغبت و رقابت در قدرت بود، و نه از دنیای ناچیز خواستنِ زیادت. بلکه میخواستیم نشانههای دین تو را بازگردانیم، و در شهرهایت اصلاح را آشکار سازیم، تا بندگان ستمدیدهات را ایمنی فراهم آید و حدود ضایع ماندهات اجرا گردد.
اگر عدالت به درستی اجرا شود،بهترین نظم هم ایجاد خواهد شد. اگر خدا را به عدالت بشناسیم ،می بینیم که هر آفرینش و خلقتی دارای عدالت محض است.
در گفتار علامه جوادی آملی در خصوص عاشورا از قول ایشان هست که " امام حسین در احتجاج با لشکر عمر سعد می گوید چرا خون مرا مباح می دانید؟
در باسخ می گویند: دشمنی ما با پدرت علی است.
و آیت الله جوادی آملی با بقض می گوید: علی که عدالت محض بود و از قول ابن ابی الحدید می گوید«قبل طوفان نوح را نمی دانم ، ولی بعداز طوفان نوح نه چون علی آمده است و نه خواهد آمد»
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
آمین