اعتباریّاتی که بشر را بخود مشغول نموده و از حقائق دور نموده و از زیست درندگان پائینتر آورده است، مرکّب است از لَعِب: بازی بدون خواهش نفسانی، و لَهْو: کارهائی که انسان روی تمایلات نفسانی انجام میدهد و غرض عقلائی صحیحی بر آن مترتّب نیست، و زینَة: روی باطل و اعتبارات را به لباس حقیقت پوشانیدن و امور فانیه را بصورت امور باقیه جلوهدادن، وَ تَفَاخُرُ بَیْنَکُمْ: خودپسندی نمودن و بر اساس تفاخر و مباهات امور زندگی خود را بنا نهادن، و تَکَاثُرٌ فِی الامْوَ'لِ وَ الاوْلَـد: پیوسته بدنبال زیاد نمودن مقدار اموال و تعداد اولاد بر آمدن.
خداوند در این سوره که نود و پنجمین سوره از قرآن کریم است
بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ *
وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ * سوگند یاد میکند به انجیر و زیتون که مراد[5] همان دو میوۀ معروف است، یا به دو درخت آنها، یا به کوه تین که شهر دمشق در دامنۀ آن واقع شده و کوه زیتون که شهر بیت المَقْدِس در دامنه آن است و محلّ پیدایش انبیاء و مرسلین میباشد؛
وَ طُورِ سِینِینَ * و سوگند یاد میکند به طور سینا که محلّ مناجات حضرت موسی کلیم الله علَی نبیِّنا وآله و علیهالسّلام بوده است،
وَ هَـٰذَا الْبَلَدِ الامِینِ * و به شهر مکّۀ مکرّمه که شهر امن و امان بوده و خداوند آنرا مأمن قرار داده است
لَقَدْ خَلَقْنَا الإنسَـٰنَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ * که انسان را در بهترین[6] قوام وجودی و ماهُوِی و عالیترین طینت و سرشت و نیکوترین بنیاد و سازمان آفریدیم،
ثُمَّ رَدَدْنَـٰهُ أَسْفَلَ سَـٰفِلِینَ * و سپس او را به پائینترین درجه و منزله فرود آوردیم؛
إِلَّا الَّذِینَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّـٰلِحَـٰتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ * مگر آن کسانیکه ایمان به خدا آورده و به کردار شایسته مشغول شوند، که برای آنها البتّه مزد و ثواب مستمرّ و همیشگی خواهد بود.
فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ * پس بنابراین روز جزا حقّ است و قابل تکذیب نیست،
أَلَیْسَ اللَهُ بِأَحْکَمِ الْحَـٰکِمِینَ. زیرا که بر اساس اختلاف حالات و درجات مردم، خداوند حاکم به حقّ که حکمش استوار و قائم به اصول متینه است بین آنها در روز بازپسین حکم خواهد فرمود.
[نکته مهم بحث: خدا انسان را پس از خلقت در احسن تقویم به پایین ترین درجه می آورد !به چه دلیل؟ چون خود او با تلاش و اختیار خود را به آن جای رفیعی که در قبل بوده برگرداند.(ققنوس بی بال در اوج آسمان)]
مایه تاسف است کسانی که ادعای مبارزه با خشونت داشتند در برابر داعشی ترین رفتارها ساکت اند
جلیلی به فتنه 88 نیز اشاره می کند و می گوید همه به یاد داریم وقتی یک نفر به طور مشکوک در خیابان ها کشته شد همین رسانه ها و به تبع آن تمام رسانه های دنیا چه بلوایی درست کردند اما امروز همانهایی که ادعای مبارزه با خشونت دارند در برابر بدترین رفتارهای داعشی سکوت کرده اند و امروز هم مردم بهتر می بینند که واقعا چه کسانی مخالف خشونت اند و چه کسانی با بذل جان رفتارهای داعشی را از از ملت دور می کنند.
گروه سیاسی-رجانیوز: از همان لحظه ای که عکس و خبر شهادتش منتشر شد، «مظلومیت» اش به چشم آمد، شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از هیات به منطقه پاسداران می رود تا با اراذل و اوباشی که امنیت مردم را سلب کرده بودند مقابله کند، حتی در اخبار آمده بود که قبل از شهادتش وقتی می بیند اخلال گران کپسول گاز را میان آتش انداختند تا منفجر کنند، به دل آتش می زند و قبل از انفجار کپسول آن را به گوشه ای می اندازد و فقط خدا می داند با همین کارش جان چند نفر دیگر را نجات داد... از «شهید محمد حسین حدادیان» سخن می گوییم، متولد دهه 70 در تهران. حالا دیگر یک هفته ای می شود که در بین ما نیست و خانواده اش داغدار هستند.